söndag 27 april 2014

Trädgårdsfix

Nu i vackra vädret så har jag passat på att fixa i trädgården. Nu är mina nya pallkragar för odling på plats. Den ena har lock så där har jag redan sått och salladen har börjat titta upp. Så har fikahörnan fixats och äntligen lyckades jag flytta komposten så den står en bit bort från fikahörnan. Jorden från komposten var jättefin, den åkte ner i pallkragarna. Där komposten stod förut skall det upp en pelargonhylla, modell stege. Jag skall bara snickra i hop den först...

Så är nästa projekt att fixa till rabatterna, jag har köpt gatstenar som kommer att ligga längs kanterna på rabatterna. Om ni tittar noga på bilden så finns där ett smakprov på hur de skall bli. Tomaterna växer och frodas, än är det lite tidigt att börja härda dem vid utelivet men snart så. Jordgubbar har vi både högt och lågt nu. Varför ha oätbara blommor i amplar och väggkrukor när man lika gärna kan ha jordgubbar :-) de är dessutom vackra tycker jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar