lördag 12 april 2014

Underbara ridvägar och mysiga hästar

I går och idag var jag på besök hos mina vänner i Örebro efter att ha skjutsat Emil till Nora. Jag blev helt sjuk av att se alla underbara små torp och bergslagsgårdar längs vägen. Verkligen fint bitvis men också tristare landskap som man förstår varför det kallas närkeslätten. Jag och Brita red både i går och idag. Jag red den trevlige lille Ganti, en pigg och alert musblack som snällt ställde upp på allt jag bad om. Vi red upp för berg och över bäckar, förbi en hage med stora hästar och nerrivet staket och så givetvis alla små gulliga torp.

Uj uj vad det suger i min landet tarm igen, så småningom skall jag ut på landet igen. Till dess får jag njuta av alla tillfällen som ges där jag får se och vara nära naturen. Bergen vi red över var precis översållade med blåsippor, bäckar porlade och man kunde nästan ana alla små naturväsen som säkert fanns där bakom alla små stenar. Hästarna gick snällt fram och solen sken. Underbart!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar