söndag 27 januari 2019

Dörrfoder

Äntligen blev det av att slipa, spackla och måla dörrkarmen och dörrfoder i mellan kök och hall. Familjen som bodde här innan måste ha haft barngrindar överallt i huset för i alla dörrkarmar är det hål överallt, plus att det är avskavd färg och allmänt slitet. Det här är kanske inget jättemåste jobb men det är kul när det blir fint efteråt. Det passar också bra att småpyssla lite inne en sådan här kall och snöig vinterdag. Nu blir det till att ta alla dörrkarmar och dörrfoder vartefter. Vissa dörrhål ska få nya foder. Efter ett besök på Bettna såg i somras så visade det sig att de hade nyligen gjort en ny profil på dörrfoder som de nu säljer och den är identisk med mina orginalfoder. Jättekul att det går att komplettera med dem så det blir enhetligt och fint vartefter.

Ett par bilder, en före och en efter:


En annan detalj som kanske inte jag hade valt att göra var att de tidigare ägarna hade lagt en ny golvlist utanpå den gamla, jag är i och för sig glad för att de inte tagit bort den gamla skurklossen och den gamla listen i alla fall i det här lilla hörnet. Men inte kunde jag tycka att det var snyggt att ha dubbla golvlister i olika färger, men vi tänker väl lite olika har jag märkt 😉


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar