fredag 28 december 2018

Hallen uppe

På övervåningen finns en stor möblerbar hall, troligtvis var den förr kök för på ytterväggen finns en ventil för skafferi och innerväggarna har varit klädda med pärlspont (finns kvar under, men vet ej om den täcker hela, kanske var köksskåp delvis?). Här i hallen var det också nytapetserat efter de hade flyttat ut, så den var okej. Mönstret ger lite grafisk 50-tals känsla och jag vande mig snabbt vid den. Här har de monterat spotlights i taket, lite läskigt tycker jag eftersom halogen-spottar blir väldigt varma och det gamla masonite-taket ligger nära. Men nu har jag köpt nya transformatorer så elektrikern ska få komma och installera Led belysning i stället, det blir inte lika varmt.

Badrummet är i ordninggjort 2004, vet inte om det var då det byggdes badrum där för första gången, men furudörren kan tyda på det. Badrumsdörren var ritad på med rött tusch, så den har jag nu målat, samt golvlisterna i hallen och de andra dörrarna. Golvet var ett fult, slitet, billigt laminatgolv så det slängde jag ut efter att jag målat taket. Under fanns ett trägolv, säkert från början tänkt som undergolv till linoleummatta eller så men ser så fint ut att det får vara framme.

Ett par bilder före, med mörkt tak, furubadrumsdörren skymtar till vänster och det blanka laminatgolvet.

Och nu efter, ljusa dörrar, ljust tak och det gamla trägolvet.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar