fredag 28 december 2018

Lilla toan

Ja, den lilla toan nere, den var nog värst av alla med tanke på färger. Fotografen som fotade till försäljningen sade att det var det värsta han varit med om, hur ska man kunna redigera det där? Här måste barnen som bodde innan fått fritt färgval ☺Det framgår inte riktigt på bilden hur skarpa färger det var, superorange, turkost och svart, ränderna var inte heller riktigt raka...Seriefigurerna överallt var klistermärken.
Det här stod jag inte ut med ens när jag kom dit för att pyssla innan vi flyttade in, det var bara att måla omgående! Jag valde bruten vit linoljefärg (kittvit) som jag målade över de där ränderna. Det tog några strykningar innan det täckte. Men något jag inte tänkt på är att vit linoljefärg mörknar om det inte får solljus på sig, så numera är toan vaniljgul. Men det funkar ju bra det också.
Lite skillnad blev det allt! Toastolen är densamma, den och handfatet var relativt nytt. Hyllan är ett CD-ställ från IKEA, det passade bra in i hörnet vid murstocken. Vartefter kommer nog den här lilla toan att få ett nytt lyft, glasfiberväven på väggarna bubblar sig på några ställen, underarbetet var kanske inte så noggrant innan ränderna kom dit. Men än så länge funkar det här, men när andra projekt är klara så kommer jag nog ta i tu med det här igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar